0

02 April 2007

Forbrukerrådet ruler!

NRK melder i dag at EMI og Apple oppgir kopisperrer på musikken som lastes ned fra iTunes. Forbrukerrådet har i en årrekke kjempet mot den proprietære teknologien Apple bruker, og denne avgjørelsen må sees på som et skikkelig gjennombrudd for forbrukernes kamp for retten til kjøpt musikk.

Kanskje norske musikkonline ser noen tegn i tiden, og lemper på de restriksjoner som legges på musikken de selger også. Jeg kjøpte i forrige uke The norwegian chamber orchestras innspilling av Vivaldis "4 seasons" på musikkonline, og tenkte jeg skulle høre på den i bilen. Jeg forsøkte å legge den inn i iTunesprogrammet (for å brenne derfra), som jeg bruker som database for all min musikk, men det fikk jeg ikke lov til.

Det er godt XP kommer med MSMP, slik at jeg har alternativer når jeg vil holde orden på, og brenne, min lovlige og kjøpte musikk!

Labels: , ,

0 Comments:

Post a Comment

<< Home