0

13 June 2005

Endelig et skikkelig kart!

Verdens beste karttjeneste: Google Maps finnes foreløpig bare for Nord Amerika USA og England Storbritannia. Jeg har lenge vært på utkikk etter et kart over Europa som virker. Gleden var derfor stor da jeg i dag ble gjort oppmerksom på en karttjeneste som er nesten like bra som Googles: Map24. Som i Google Maps kan du zoome og panere meget raskt. Du kan finne reiseruten mellom steder, og måle avstander. Det virker også som om databasen er meget omfangsrik. Jeg fant i alle fall alle stedene jeg lette etter. Det eneste jeg savner er Googles satellittbilder og url-adresse til kartene.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg fant Map24 for en god stund sida, men har ikke brukt det særlig mye. Faktisk var det Google som hadde en link til Map24 øverst på et søkeresultat, der oppe hvor linken til definisjon av søkeordene er. Men det fungerte bare på google.com, på google.no var det ingen slik link, selv om map24 finnes på norsk. Merkelig, og også merkelig at de sendte folk dit, for jeg mener at det var etter at Google Maps hadde starta. Morsomt at jeg leste dette i dag, siden jeg bare for få minutter siden brukte Map24 for første gang på lenge da jeg viste det til far, han ble veldig begeistret for det selv. Det jeg savner er en API sånn at folk kan lage kule ting med den, og sånne geo-parametere eller hva det nå heter :)

Bloggen din er blitt lagt til Dmoz forresten.. :)

15 June, 2005 01:05  

Post a Comment

<< Home