0

13 April 2008

Bush's War

Denne mer enn fire timer lange dokumentarfilmen om en av verdens mest unødvendige kriger anbefales: Bush's War. Filmen er laget av det amerikanske tv-programmet Frontline.

Lenge før krigen startet var jeg sikker på at krigen ville bli en katastrofe for USA, men etter å ha sett filmen sitter jeg igjen med inntrykk av at det kunne ha gått bedre, kanskje betydelig bedre, hvis bare ikke de ansvarlige for krigen hadde gjort så mange tabber.

Filmen forklarer mange ting jeg har lurt på, for eksempel hvordan Tony Blair kunne finne på å dra Storbritannia med i krigen.

En ting filmen ikke forklarer er hvorfor Donald Rumsfeld, som blir utpekt til hovedansvarlig for krigen, i det hele tatt startet den. Det er fremdeles helt uforståelig for meg hvorfor han fikk USA til å gå til krig mot Irak.

Labels:

1 Comments:

Blogger Unknown said...

når det gjelder mr. tony så anbefaler jeg denne : blair's wars og den "obligatoriske" amazon linken

14 April, 2008 20:48  

Post a Comment

<< Home